Новости

Автомобили

Кризата во луксузниот SUV сегмент завршува во 2019-та

Двегодишната криза во побарувачката на големи SUV модели од луксузниот сегмент на европскиот пазар ќе заврши во 2019-та година. Причината за тоа е премиерата на новите предводници на „BMW“ и „Audi“, како и промената на клучните модели на „Mercedes-Benz“, тврди во својата анализа на пазарот „Automotive News Europe“.

Во 2017-та година продажбата во сегментот опаднаа за 8,8% – до 246.573 единици, покажуваат податоците на компанијата за истражување на пазарите „JATO Dynamics“. Само два модели, „Land Rover Discovery“ и „Range Rover“, се меѓу првите 10 автомобили во овој сегмент, додека останатите бележат пад.

На врвот во сегментот на луксузни спортски автомобили продолжува да биде „BMW X5“, а зад нив е „Audi Q7“ и „Volvo XC90“. Кај производителите лидер е „Land Rover“ со вкупно 57.125 продадени единици меѓу трите модели во Топ 10 – „Range Rover Sport“, „Range Rover“ и „Land Rover Discovery“. На второто место е „BMW“ со 45.437 продадени модели „X5“ и „X6“, а трето е за „Mercedes-Benz“ со 45.269 единици.

Појавата на нови модели во 2018-та година нема да ги промени суштински резултатите во сегментот, но се очекува тоа да се случи во 2019-та година, кога вкупната продажба ќе се зголеми за 8% и ќе надмине 300.000 единици, прогнозира компанијата за анализа „LMC Automotive“.

Еден од новите модели што се очекува оваа година е предводникот на „Audi“ – „Q8“, кој ќе му даде на брендот поконкурентски модел меѓу големите луксузни „SUV“ возила . За возврат „Mercedes-Benz“ се потпира на новиот „G-Class“, но вистинскиот скок на продажбата кај компанијата од Штугарт треба да биде реализиран благодарение на новата верзија на најпопуларниот нејзин модел во сегментот – „GLE“. Тој ќе биде објавена следната година.

„BMW“ исто така ќе го прошири своето присуство со претстојното деби на „X7“, кое ќе се лансира кон крајот на годината. Во 2019-та година „Баварците“ ќе ја понудат и новата генерација на „X5“, која исто така ќе помогне за зголемување на вкупниот број на продажби.

Британците од „Land Rover“ ја зголемија европската продажба на „Discovery“ со 28%, а модел се движи од 9-та на 6-та позиција во Топ 10. Сега компанијата ќе понуди „Range Rover“ со 3 врати, кој излегува во тираж од 999 примероци. Тие веќе се откупени. Компанијата исто така издава хибридни верзии на „Range Rover“ и „Range Rover Sport“, кои исто така ќе играат голема улога во оваа класа.

Интересно е дека продажбата на дизел модели во сегментот се намали за цели 10% и веќе партицијата на овој тип возила е 73%. За возврат, бензинските верзии забележаа благ пораст, но генерално голем победник беа електрифицираните модели. Тие забележаа вкупен раст од 10% – како 40.564 продажби, од кои половина се вклучени.

Лидер кај овој тип луксузни „SUV“ модели е „Volvo XC90“, на кој отпаѓа 25% од продажбата во Западна Европа. Добро се справи и единствениот производител, нудејќи бензински-електрични хибриди во сегментот – „Lexus“. За возврат, „Tesla“ продаде 12.000 единици од сите електрични „Model X“ во Европа, што е подобар резултат од „BMW X6“.

Една од причините за бавниот раст во сегментот е доминацијата на два пазари – Велика Британија и Германија, каде што во 2017-та година беа продадени 64.900 и 66.240 луксузни „SUV“ модели, соодветно. Далеку зад нив се Италија со 16.110 и Франција со 14.118 продени возила.

Податоците на „ЈATO“ покажуваат дека просечниот трошок за продажба на автомобили во овој сегмент во Европа во 2017-та година изнесува 80.126 евра. Севкупно, Стариот континент е третиот по големина пазар во светот во сегментот за продажба во САД – 592.000 продадени единици и Кина со 321.400 возила.

 

Извор: denar.mk

GOLD
To Top