Новости

Патувањa

Работи што можеби не сте ги знаеле за венецијанските гондоли

Возењето со гондола е искуство кое секој треба да го доживее барем еднаш при посетата на овој неспоредлив град на вода.

Венеција е место со 177 канали и нема подобар начин да го истражите овој романтичен лавиринт од возење со гондола.

Немојте да мислите дека тоа е практично возење со водено такси кое ќе ве однесе од точката А до точката Б. Повеќето од проценетите 15 милиони посетители кои секоја година доаѓаат во историската Венеција не можат да и одолеат на традицијата и историјата.

Гондолите имаат свои корени во античката историја

Благодатните гондоли се користеле за навигација во овој град повеќе од 10 века, а најраната забележана употреба датира од 1094 година. Тие некогаш биле главниот начин на транспорт околу венецијанските канали. На крајот на 16 век, имало околу 10.000 гондоли кои создавале гужва на вода низ градот. Меѓутоа, денес во Венеција има околу 425 гондоли.

Не е лесно да се стане професионален гондолиер

Потребни се повеќе од 400 часа обука и стажирање за да се совладаат маневрите на веслање, вртење, забавување и неопходните маневри за запирање. Застанувањето на задниот дел од бродот, компензирањето на вознемирувачките бранови, избегнувањето на сообраќајот на глисерите, кривините низ тесни канали, губењето под мостови, удирањето во ѕидовите, сето тоа бара вештина и рамнотежа.

Пеењето е бонус што го немаат сите гондолиери, прво прашајте дали очекувате серенада. Гондолиерите мора да положат ригорозен испит по венецијанска историја и знаменитости, а има и барања за странски јазик. Тоа е благородна професија која се пренесува од колено на колено и годишно се издаваат само 3 до 4 нови лиценци за гондолиер.

Првата жена-гондолиер или доби лиценца во 2010 година

Џорџија Босколо, 24-годишната ќерка на 40-годишен ветеран-гондолиер, прва ги помина условите и доби лиценца. Друга жена, Алекс Хаи од Германија, тренирала една година, но неколку пати не го положила официјалниот тест (верува дека поради дискриминација) и приватно е вработена во хотелот како водич на гондолиерот.

Гондолите биле намерно изградени косо

На секоја гондола левата страна е 10 инчи подолга од другата. Оваа асиметрија помага да се балансира тежината на гондолиерот кој стои зад него. Исто така, ја компензира склоноста на чамецот да се лула налево додека гондолиерот постојано весла надесно. Елегантниот и стабилен дизајн на овој брод со рамно дно е добро прилагоден на плитките услови на венецијанската лагуна и повремените калливи рамнини во каналите бидејќи може да плови на само неколку инчи длабочина на вода.

Евротип
SNBROKER
To Top