Новости

Психологија

Психологија, депресија и ментално здравје: Пет совети за самопомош од пред 400 години што важат и денес

„Анатомија на меланхолијата“ на Роберт Бартон можеби е напишана во 1621 година, но нејзиното револуционерно разбирање за човечката природа останува исклучително модерно до денес.

Бартон, британски свештеник и научник, собрал учења од речиси две илјади години, од античка грчка филозофија до медицината од 17 век.

Тој добро ја знаеше оваа тема, бидејќи и самиот страдаше од „меланхолија“: нарушување за кое се смета дека вклучува депресија, инерција и потиштеност.

By Robert Burton – Burton’s Anatomy of Melancholy, 1628, in the British Library, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=84390857

Но, колку легендарното дело на Бартон се вклопува во денешното разбирање на депресијата и нарушувањата на расположението?

Ејми Липтрот, шкотска новинарка и авторка, повторно го прочитала делото на Бартон и ја објавила Новата анатомија на меланхолија, ажуриран водич за 21 век.

Таа тврди дека механизмите за подобрување на нашето ментално здравје од 1620 -тите се корисни и денес како и тогаш.

1. Следете го сопственото расположение и препознајте шаблон

Можеби вашите промени во расположението не се толку случајни како што мислевте.

За некој што страда од тоа, депресијата може да изгледа дека нема ред или правила, а сепак нашето расположение може да следи прилично слични модели.

Бартон теоретизираше дека меланхолијата е „наследна болест“ и бараше модели на ментална болест во цели семејства и меѓу генерации.

Излезе дека тој веројатно не ја промашил поентата – денес е познато дека депресијата има и генетска компонента и компонента на животната средина.

Но, не се само генетските обрасци кои се корисни за предвидување на ментална болест: ние исто така можеме да ги проучуваме моделите на нашето сопствено однесување.

Студијата на Бартон за меланхолија не се занимава само со моменти на несреќа, тој исто така го води читателот до вртоглавите височини на неговите емоции.

Со нашиот напредок во разбирањето на нарушувањата на расположението, модерните академици сугерираа дека екстремните подеми и падови на Бартон може да бидат симптоми на биполарно растројство.

Имаше фасцинантен увид во сопственото постојано менување на расположението и околностите што влијаеја врз нив.

Денес, неговата свесност може да се смета за витално средство за контрола на менталната болест: ако можеме да ги набудуваме моделите во нашето расположение и однесување, можеме да управуваме со надворешните фактори кои придонесуваат за нив.

2. Предности на ладната вода

Можеби е малку контраинтуитивно, но ако нурнете во ладна вода, може да се чувствувате восхитено

Во книгата, Бартон собра огромен спектар на идеи и текстови напишани од други.

Предностите на пливање на отворено, „во слатководни реки и ладна вода“ беше една таква теорија што ја вклучи, бидејќи ги советуваше сите што сакаат да живеат долг живот.

Се чини дека наишол на нешто важно.

„Додека полека се навикнувате на шокот од ладна вода и почнувате подобро да се справувате со него физиолошки и на клеточно ниво, воспалителните реакции на други видови шокови и стресови во основата на феномени како што е депресијата, истовремено се намалуваат“ вели д -р Мајк.Типтон, директор на лабораторијата за истражување екстремна средина на Британскиот универзитет во Портсмут.

3. Останете во близок контакт со природата

Природата, за Бартон, беше клучна за ублажување на симптомите на меланхолија.

Тој ја величи вредноста на билки и цвеќиња како што се лисичинката и кукурекот за чистење на менталното замаглување, чистење на вените од меланхолија и бодрење на срцето.

Професорот Симон Хисок, директор на Ботаничката градина Оксфорд во Велика Британија, вели дека растенијата како што е лисичинката се користат за лекување на меланхолија, вознемиреност и депресија уште од античко време.

Не само што се сметаше дека ова незабележително растение носи радост во вашиот живот, туку исто така се тврди дека е додадено на римските војници во вино за да се здобијат со храброст во битка.

Тој исто така беше страстен поборник за позитивните ефекти што ги има градинарството, мотиката и орањето врз човечкото тело.

Британскиот градинар и водач Монти Дон, кој и самиот се бореше со тешка депресија, ги опишува „силните лековити својства“ кои произлегуваат од физичкото поврзување со растенијата, обработувањето на земјата и следењето на растот на растенијата што ги засадил.

„Открив дека вежбањето е најдобро кога се комбинира со некаква цел“, додава тој.

Верувањата на Бартон за моќта на излегување сега се дури и официјално признати и вклучени во третманот што го обезбедува британската Национална здравствена служба.

4. Кога споделувате проблем, го преполовувате

Бартон предложи: „Бидете во друштво на пријатели чии шеги и радости можат да ве направат среќни“.

Интроспекција и изолација се вообичаени однесувања кај луѓето кои страдаат од депресија.

Иако пациентот ретко се чувствува подобро поради тоа, социјалното однесување спротивно на тие импулси може да изгледа речиси невозможно.

Д -р Рајс, кој работи со цели семејства за подобро разбирање на депресијата, сугерира закажување на пријатни активности како дел од планот за лекување, што дава поттик за завршување на тие активности и ги зголемува шансите на пациентот да извлече корист од нив, дури и ако е токму спротивното. од она што чувствува дека сака да го направи.

Бартон, исто така, откри нешто важно кога предложи да „користите пријатели чии шеги и веселба можат да ве расположат“.

Ако му кажете на вашиот лекар за вашето лошо расположение, би очекувале тој да ви препише антидепресивна терапија.

Но, дали знаевте дека во земји како Данска, Канада и Велика Британија, лекарите сега препишуваат „рецепти за дружење“, како што се часови по сликање, посети на музеи или групни прошетки?

Липтрот вели дека ако осаменоста, наместо сериозна ментална болест, предизвикува анедонија (прекин на уживање во пријатни активности), тогаш рецептот за дружење може да биде многу покорисен од лековите.

5. Рамнотежа помеѓу работата и животот

Немојте да бидете неактивни, но не работете премногу напорно

Во ред, Бартон не го користеше точно терминот „рамнотежа помеѓу работата и животот“, туку зборуваше за „љубов кон учењето“, наспроти „претерување во студиите“.

Неговата теорија беше дека премногу време поминато држејќи се за читање и пишување книги значи дека автоматски не се посветува доволно време на друга практика за која се знае дека е добра за менталното здравје, како што се вежбање, спиење и дружење.

И тука доаѓа балансот: кога нашите мисли се немирни и вознемирени, учењето обезбедува добредојдено одвраќање, позитивен фокус и работа со цел.

Но, ако учите премногу и седнете и бидете сами, ќе ги занемарите другите активности што го хранат здравиот ум.

Ако самосвесноста, пливањето, природата, заедницата и читањето функционираа за луѓето пред 400 години, зошто да функионираат и за нас денес?

Извор

Евротип
Евротип
To Top