Новости

Здравје

Вежби за мозокот што ќе ве направат попаметни

Новите искуства го одржуваат мозокот здрав, а овие минијатурни ментални вежби го спречуваат губењето на помнењето и го изоструваат умот.

Четкајте ги забите со раката што не ви е доминантна
 – истражувањата покажаа дека користењето на спротивната страна на вашиот мозок може да доведе до побрзо и позначајно ширење во деловите на кортексот што ги контролираат и обработуваат тактилните информации од рацете.

Вежба за мозокот: четкајте ги забите и не заборавајте да ја отворите пастата за заби и да нанесете на четката со недоминантната рака.

Променете го редоследот на утрински активности – многу истражувања на снимките на мозокот покажуваат дека новите задачи ги вежбаат големите површини на кортексот, што укажува на зголемено ниво на активност на мозокот во неколку различни подрачја. Оваа активност се намалува кога задачата станува рутинска и автоматска.
Вежба за мозокот: Облечете се по појадокот, прошетајте го кучето по нова рута, променете ја програмата на телевизорот или радиостаницата. На пример, дури и гледањето детски емисии може да го поттикне мозокот да забележи дека сето она што го земате здраво за готово кај децата е сосема непознато.

Превртете ги познатите предмети
  – кога работите ги набљудувате онакви какви што се, левата страна на мозокот брзо ги регистрира и ќе ви го насочи вашето влијание на други работи. Кога работите се превртени наопаку, се вклучува десната страна на мозокот за да се обидете да ги објасните формите, боите и односите на збунувачката слика.

Вежба за мозокот:
 свртете ја наопаку фотографијата од вашето семејство, вашата столна ламба или календарот. Збунете го мозокот и натерајте го да работи.

Tуширајте се со затворени очи
 – вашите раце веројатно ќе забележат различни текстури на телото што не ги гледате и ќе испратат порака назад во вашиот мозок.

Вежба за мозокот: обидете се да ги користите само тактилните сетила. Пронајдете ја чешмата исклучиво со помош на допир и со мижење приспособете ја температурата на водата, а потоа бањајте се со затворени очи.

Откријте ги мирисите што ве опкружуваат – веројатно не се ни сеќавате кога сте научиле да го поврзувате мирисот на кафе со почетокот на денот. Но, со поврзувањето на нов мирис, на пример, ванила, цитрус со некоја активност, ќе допрете нови неврони.

Вежба за мозокот: чувајте екстракт од омилениот мирис во близина на креветот една недела. Отворете го и вдишете го кога ќе се разбудите, а потоа повторно направете го тоа додека се бањате и облекувате.

Заменете ги местата на масата – во повеќето семејства обично секој има свое место на масата, но нашиот мозок ќе има придобивки од новите искуства.

Вежба за мозокот: заменете ги местата на масата за да ја промените состојбата во која обично се наоѓате.

Играјте со ситни парички
 – нашиот мозок редовно се потпира на визуелни знаци за да разликува различни предмети. Со помош на препознавање на работите преку допир ја зголемуваме активацијата во кортикалните подрачја што ги обработуваат тактилните информации, а тоа пак ги зајакнува синапсите. Слично на тоа, возрасните што ќе го изгубат својот вид учат да ја читаат Брајевата азбука бидејќи нивниот мозок почнува да посветува сè повеќе внимание на нежните разлики во допирот.

Вежба за мозокот: ставете чаша полна со пари во држач за пијалак во автомобилот. Додека сте на семафор, со допир обидете се да ја одредете нивната вредност.

Читајте наглас
 – кога читаме наглас или слушаме додека другите читаат, користиме различни склопови на мозокот отколку кога во тишина читаме во себе.

Вежба за мозокот: 
читајте му наглас на вашиот партнер или пријател, притоа заменувајќи ги улогите на читател и слушател.

Разгледајте ги производите на полиците од продавницата
 – продавниците се дизајнирани така што најбараната стока се наоѓа на ниво на очите. Она што се наоѓа на највисоките и најниските полици главно останува надвор од вашиот поглед.

Вежба за мозокот: застанете и разгледувајте ги полиците од врвот до дното. Не мора ништо да купите. Со разгледувањето ја разбивате рутината и доживувате нешто ново.

Пробајте непознати вкусови и мириси
 – вашиот систем за мирис може да разликува милиони мириси со активирање на единствена комбинација на рецептори во носот. Постои врска со емоционалното средиште на вашиот мозок, така што новите мириси може да предизвикаат неочекувани чувства и асоцијации.

Вежба за мозокот:
 изберете состојки од непозната кујна за вас и проучете нови овошја, зеленчуци, зачини. Пригответе непознати оброци.

Извор: Факултети
GOLD
To Top